Voedselbank Nederland Lanceert Nieuwe Campagne om Taboe te Doorbreken

16 apr , 8:51 Nieuws
image 2 66c472e1a27a8

Voedselbank Nederland Start Dappere Campagne

Voedselbank Nederland heeft deze week aangekondigd dat ze een gedurfde nieuwe campagne lanceren om het stigma rond voedselbanken te doorbreken. De campagne, die van start gaat op 24 april, heeft als doel om mensen bewust te maken van de werkelijke missie en impact van voedselbanken.

Diepgaande Gesprekken met Lokale Bestuurders

Tijdens een recent bezoek aan de Voedselbank aan de Brasem in Hellevoetsluis voerde wethouder Els Priester inspirerende gesprekken met bestuursleden. Priester benadrukte het belang van solidariteit en gemeenschapszin in tijden van economische onzekerheid.

Overwinnen van Schroom en Stereotypen

Ineke Twillert, voorzitter van de Voedselbank, uitte haar bezorgdheid over het stigma dat nog steeds heerst rond het gebruik van voedselbanken. Twillert benadrukte dat voedselbanken strenge kwaliteitseisen hanteren en met het project 'Onder de Radar' probeert men juist de mensen te bereiken die aarzelen om hulp te zoeken. De campagne zal worden ondersteund door BN'ers om meer bewustwording te creëren en misvattingen aan te pakken.

Oproep aan Lokale Boeren en Tuinders

De Voedselbank doet een dringende oproep aan lokale boeren en tuinders om bij te dragen aan het tekort aan verse gezonde producten. Penningmeester Ger van Schaijk benadrukte het belang van lokale steun en solidariteit om de gemeenschap te helpen in tijden van nood.